sobota, 2 lutego 2013

brukselkowy zawrót głowy

....dziś najszybszy i najprostszy obiad świata - nie z torebki ;) ... zainspirowana moją ulubioną blogerką kulinarną rzuciłam się do kuchni... kurcze...lubię to...mam wszystko :) ... do dzieła, ciekawe tylko co na to Werka, która pomidorom suszonym w oliwie i brukselce mówi zdecydowane : NIE !!!... założę się, że część z Was po usłyszeniu słowa "brukselka" zamknie tę stronę, ale uwierzcie, że to nie będzie danie brukselkowe, obiecuję, że nie poczujecie charakterystycznego smaku ani zapachu, jeśli choć jedno z Was wyczuje - zwracam kasę za całe danie ;)... spójrzcie jakie proste, aż chce się robić:



  • makaron (jaki chcecie)
  • 1 łyżka oliwy
  • 20 dag brukselki
  • 2 średnie pory
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka cukru
  • tymianek, rozmaryn
  • kilka suszonych pomidorów z oliwy
  • feta do pokruszenia na wierzch

...makaron gotujecie al dente....

... w międzyczasie, kroicie pory w półkrążki...

.... na patelni rozgrzewacie oliwę z masłem...

... i wrzucacie pokrojone pory...

... pory zeszklone, podlewacie wodą, niech się duszą a Wy w tym czasie kroicie brukselki w cienkie pióra...

... dodajecie do porów...

... niech ten duet dusi się w swoim towarzystwie, a żeby było im lepiej razem, dorzućcie im cukru, soli i pieprzu ;) ... zostawcie ich sam na sam a w tym czasie zajmijcie się pomidorami - kroimy je w paski...


... "wystarczy" - krzyczę do brukselki, która w objęciach pora zmiękła jak kobieta w ramionach mężczyzny ;) ... dorzucam im pomidora jako przyzwoitkę, tymianek i kilka gałęzi rozmarynu, gdyby ci "zieloni" się zapomnieli :P

.... przemieszajcie wszystkich razem i odcedzone kluchy dodajcie do w/w mixu...


... teraz tylko porządnie wymieszajcie, naszykujcie talerze, posypcie każdą porcję pokruszoną fetą i....

.... i.... smakiem będziecie naprawdę zaskoczeni :D  o to chodzi, sama byłam w szoku ;) Werka lizała talerz ... danie banalnie proste, więc opis znikomy, nadrobiłam fotami ;) a że są świetne, nie mogłam nie wykorzystać wszystkich :D oczywiście - dzięki Córko <3 ... aaaaa i nieśmiało: smacznego ! ;) - dajcie znać czy było brukselkowo? :P




1 komentarz: