niedziela, 17 lutego 2013

po prostu pstrąg

... nadszedł wreszcie czas na moją ukochaną rybę - pstrąga... najlepszego na świecie jadam w Iłowcu w Hoteliku Leśny Dwór, zawsze kiedy jedziemy trasą znad morza...polecam serdecznie, jeśli będziecie w okolicy, musicie spróbować, ten smak wciąż czuję w ustach... ryba jest prosta w przyrządzeniu, tu nie ma co kombinować dlatego przygotujcie...
  • pstrągi
  • cytryna
  • masło prawdziwe
  • koperek
  • natka pietruszki
  • sól cytrynowa lub zwykła, pieprz
  • pasta pietruszkowo-czosnkowa lub czosnek
... pstrągi wypatroszcie, opcjonalnie obetnijcie głowy (ja jakoś nie lubię jak na mnie zerkają podczas konsumpcji ;) opłuczcie pod bieżącą wodą i osuszcie ręcznikiem papierowym... do środka, do brzuszków ;) pakujemy gałęzie kopru i pietruchy...
... teraz dopakowujemy szesnastki cytryny i kwadraciki masła....
... środek ryby musicie osolić, ja dodaję mojej pasty pietruszkowo - czosnkowej (przepis od góralki spod samiuśkich Tater) - posiekana drobno nać wymieszana z przeciśniętym czosnkiem, zasypana "vegetą" i zalana oliwą z oliwek - Kochani samo zdrowie i pyszne, do wszystkiego, do pomidora, do sałat, do sosów, do mięs, wędlin, do wszystkiego, tylko dajcie się temu przegryźć ;) ... na koniec - wracając do pstrąga - nacieramy solą, pieprzymy - go ;P ...
... posmarujcie oliwą, zawińcie szczelnie w folię srebrną, na którą też kapnijcie kilka kropli oliwy... i ... do piekarnika, na kilka, kilkanaście minut, zależy to od wielkości pstrąga... przygotujcie sobie w tym czasie cytrynkę do skropienia już upieczonego i sos:
  • jogurt grecki
  • chrzan
  • majonez
  • pozostałości zielone (koperek, natka)
  • sól, pieprz, cukier
 ... zapach pieczonej ryby nie pozwoli Wam długo na nią czekać, wyciągajcie i ...
... smacznego :) ależ zdrowo dziś poleciałam, jutro zrobię coś mega niezdrowego i tłustego :D co Wy na to? ;)
P.s. ... zapomniałam o sosie do fotki ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz