sobota, 16 lutego 2013

skręcone paluchy

.....ulalalala... trochę mnie tu nie było, ale cóż... ferie i słodkie "nicnierobienie" ... tym razem przekornie nie góry ale Mazury ;) ... przywiozłam trochę dobrych, nowych dla mnie smaków... postaram się przenieść coś z Mazur do Łodzi :D ... ale póki co, rozleniwiona zimowym urlopem zrobiłam szybkie zakupy i do dzieła.... przekąska, przegryzka, zapchajbrzuszek, chrupacze do piwa i nie tylko ...  skręcone paluchy ...

  • opakowanie ciasta francuskiego
  • ser żółty
  • koncentrat pomidorowy
  • oregano
  • bazylia
  • jajko
...gotowe ciasto francuskie rozwijamy i kroimy wzdłuż dłuższej części na pół...
... obie części smarujemy koncentratem pomidorowym...
... niezbyt dużo...
... jedną połówkę posypujemy żółtym serem utartym na grubej łezce...

... a drugą oregano i bazylią...
....teraz szybkim ruchem nakrywamy jedną część na drugą, kroimy 1,5cm paski i sprawnym ruchem skręcamy je paluchami, tak, żeby powstały świderki...
... teraz tylko smarujemy roztrzepanym jajkiem...
... i do nagrzanego do 200st pieca, na tyle, żeby się pięknie zrumieniło...
.... teraz nalejcie sobie piwa z pianką, włączcie dobry film i ... smacznego :)
... możecie wcinać na ciepło i na zimno, możecie dokładać szynkę, salami, mozarellę, sery pleśniowe, co Wam tam przyjdzie do głowy Kochani :) ... ja piwa nie lubię, więc wykręcam korek z białego wina, a co ...!!!!

2 komentarze:

  1. Proste i pomysłowe = super :)
    Chyba uzależniłam się od Pani bloga ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i strasznie się cieszę :) pozdrawiam również i zapraszam, prawie codziennie coś nowego :D

      Usuń