środa, 27 lutego 2013

szybka koniakowa cebulowa

... Werka rozłożyła się wczoraj na maxa, katar, kaszel... :( w końcu i Ją dopadło :( ... jak to Babcia usłyszała, po południu była już z gorącym rosołem.... na przeziębienie to przecież najlepsze lekarstwo... przesadziła jak zwykle, bo gar był jak dla pułku ;) moja Nastolatka na dzisiejsze "podgrzeję Ci rosołek" - skrzywiła się kichając na mnie... dobra, dobra, coś wymyślę ... spośród sześciu, które wymieniłam, wybór padł na cebulową ... robimy:
  • cebule średniej wielkości
  • pół paczki masła
  • łyżka mąki
  • trochę musztardy
  • trochę koniaku
  • gałka muszkatołowa
  • ser żółty do utarcia
  • bułka na grzanki
... poprosiłam Marka, żeby pokroił mi cebulę w kostkę, po pierwsze nikt nie kroi tak pięknej, równej kostki, po drugie wolę jak On płacze a nie ja ;p ... do garnka wrzucacie masło, a kiedy się roztopi - cebulę i tak próżycie, ciągle mieszając aż będzie mięciutka (jak kaczuszka), zasypujecie mąką i mieszacie jeszcze chwilę ;) ...
... potem już prosto, dolałam rosołu ( z wczoraj), Wy możecie zrobić bulion warzywny, dla leniwych i zapracowanych nie będę mówiła jaki bulion jest najszybszy ;p ... następnie dodajemy musztardę (moja była bawarska - ulubiona, bo słodkawa) i koniak, solimy, pieprzymy do smaku i dodajemy gałkę, zapach prykającej cebulowej tak Was oszołomi, że możecie nie być w stanie zrobić grzanek i wstawicie tylko tosty do tostera ;) ... ja znam na tyle dobrze ten aromat parującego koniaku, że zrobienie własnych grzanek nie było problemem ;) ... bułka w kostkę i na patelnię, na której sklarowane masło czekało już na to, aż wchłoną je pszenne kwadraciki :D... kiedy będą już rumiane danie macie gotowe...
... na wierzch kilka listków kolendry i utarty żółty ser, którego nie zdążyłam "cyknąć" bo utonął :( ... Werka pewnie by zdążyła, ale leży :( 
... wszystkiego cebulowego... yyyy.... smacznego ;)
p.s . zamiast koniaku może być białe wino, zamiast gałki - szczypiorek, "róbta co lubita" ;) dla dzieci bez alkoholu, a dla trochę odchudzających się - bez grzanek i wtedy zmiksujcie na krem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz