wtorek, 19 marca 2013

francuskie kwadraty z mixem mięsnym i warzywnym

.... co za parszywy dzień... śnieg za oknem taki, że po przedpołudniowej jeździe po mieście 30 na godzinę (swoją drogą jak to jest, że kiedy zaczyna sypać śnieg, mimo czarnych dróg, kierowców ogarnia panika i przedziwnie się zachowują np: jadą minimalną prędkością co chwila wciskając hamulec...)....ale przecież nie o tym ;)...wiosna jakoś się zawzięła i nie ma szans, żeby zawitała w tym tygodniu.... dlatego jedyne co przyszło mi do głowy, to coś kolorowego, żeby chociaż oczy nacieszyć i podniebienie, przygotowałam 2 wersje dla mięsożernych i dla wegetarian, spójrzcie:
  • kotlety schabowe
  • cukinia
  • bakłażan
  • marchew
  • ostra papryczka
  • natka pietruszki
  • świeża kolendra
  • ciasto francuskie
  • sos worcestershire
  • ulubione zioła ( u mnie prowansalskie, suszony koper, lubczyk)
  • sól, pieprz
  • ząbki czosnku
  • oliwa
  • ocet balsamiczny
  • mozzarella
.... kotlety kroimy w kostkę, zalewamy marynatą z oliwy, sosu, octu, ziół suszonych, czosnku, papryki i odstawiamy do lodówki na przynajmniej godzinę...
... po tym czasie, mięso smażymy na patelni, wtedy doprawcie do smaku, ja miałam kieliszek czerwonego wina półwytrawnego z wczoraj, a że była taka godzina, że nie mogłam jeszcze wypić ;) to wlałam je do mięsa...
... jednocześnie możecie na drugiej patelni przygotowywać wersję dla wegetarian...ja utarłam marchewkę na grubej łezce i wrzuciłam na masło, kiedy trochę się poddusiło, dodałam pokrojoną w kostkę cukinię, posoliłam, popieprzyłam...
... do tego dania musicie mieć trzecią patelnię ;P taką do grillowania, bo na niej (suchej) ułożycie krążki bakłażana i grillujecie z obu stron ...
... teraz czas na rozwinięcie ciasta francuskiego, podzielenie go na kwadraty i ułożenie na nich przygotowanych produktów ze wszystkich trzech patelni ;)...czyli po kolei: na francuskie - krążek bakłażana - mix mięsny lub mix warzywny...
... na wierzch kawałek mozzarelli i kleks (u mnie z ostrej pasty węgierskiej) i do piekarnika, na tyle, żeby zrumieniło się francuskie...
....do tego możecie podać: dowolną sałatę, piwo ;p czerwony barszcz lub przygotować sos czosnkowy, którym polejecie te urocze kwadraty :) ... poniżej wersja mięsna...
... i warzywna..
... smacznego i "precz z tą zimą" ;)

2 komentarze: