wtorek, 8 stycznia 2013

makaron "sklepowy" pod puszystą pierzynką z serka mascarpone przyprószony koprem ;) czyli mamałyga z kluchami :D

..... "Mamoooo, mamy więcej obiadu?... bo nie wracam sama" ;) - zapytała moja licealistka.... no pewnie, że mam, zawsze mam, a jak nie mam w tym momencie, to będę miała za kilka minut ;) ...nikt głodny ode mnie z domu nie wyjdzie.... akurat zaplanowałam na ten dzień danie mega błyskawiczne, a że jedna buzia do wyżywienia więcej, to po prostu dorzuciłam jeden sznycel i więcej kluch ;) ....aaaaa....zaświeciła mi się lampka w głowie... "nie sama"? czyli z.....hmmmm... ok, czyli znów bez czosnku..... ;D a szkoda, bo ten nadaje kopa temu daniu ...



  • makaron dowolny ksztalt
  • sznycle z indyka (może być kurczak)
  • koncentrat pomidorowy lub puszka pomidorów
  • śmietana
  • serek mascarpone
  • czerwona papryka w proszku
  • czerwona cebula
  • czosnek (dla mniej całuśnych)
  • świeży koper
  • świeża natka pietruszki
  • gorgonzola (bo akurat miałam kawałek ;)
  • sól, pieprz

... woda na makaron już bulgocze, a my w międzyczasie kroimy co się da w kostkę, a czego nie można w kostkę - siekamy...


... na patelni rozgrzewamy odrobinę tłuszczu i przesmażamy krótko indyka, oprószonego solą i pieprzem, dodajemy cebulę i opcjonalnie czosnek, mieszamy, żeby się nie przyjarało ;) i po chwili dodajemy koncentrat....



....podsmażamy i szybko mieszamy, żeby nie przywarło, posypujemy papryką w proszku,  w międzyczasie odcedzamy makaron i przykrywamy, żeby nam nie wystygł... wrzucamy cały serek mascarpone i na małym ogniu podgrzewamy mieszając...



....po wymieszaniu kolor sosu robi się tak cudny, że człowiek ma ochotę zjeść całą patelnię naraz ;) dorzucamy posiekane nacie ....


...dwa machnięcia łychą w patelni i gotowe.... kluchy na talerz, zalewamy sosem, posypka z kopru i gotowe !! ... szybkie i przepyszne :) .... Werkaaaaaaaaaaa !!!!!!! obiaaaaaaaaaddddddddd !!!!! :) .... smacznego Wam wszystkim..

 .... aaaa i jeszcze jedno...możecie wylizać talerze, jak nikt nie będzie patrzył ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz