piątek, 4 stycznia 2013

jajca a'la Katka ;)

...."zrobisz mi jaja?" .... zapytała moja przyjaciółka, która robi imprezę rodzinna z okazji 18-stki syna ... ""no pewnie.... mówisz - masz", ale do głowy mi nie przyszło, że mam "ufaszerować" 60 połówek... po krótkiej wymianie zdań, okazało się, że będzie 25 osób i doszłyśmy do wniosku, że każdy zje jajo - czyli dwie połówki...hmmm....niezłe wyzwanie... ile majonezów, ile ogórków, ile.... takiej ilości nigdy nie robiłam....ale co? ja nie dam rady? ...luzik...
szybkie zakupy i ... oto składniki na jajka faszerowane a'la Katka: 




  • jaja (ilość uzależniona od głodu)
  • korniszony
  • czerwona lub biała cebula
  • majonez
  • musztarda
  • koperek
  • szczypiorek
  • papryka konserwowa (opcjonalnie)
  • szynka konserwowa lub dowolna wędlina (opcjonalnie)
  • sól
  • pieprz
  • czerwona papryka słodka


....gotujemy jajka na twardo, kroimy na pół, żółtka do misy, białka na tacę lub talerz ...


... rozgniatamy żółtka widelcem, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, zieleninę....



.... ogórki...


...i szynkę...


... wszystko razem mieszamy, dodajemy majonez, ale tylko tyle, by skleiło i musztardy, by nadać ostrości,  doprawiamy solą i pieprzem - pamiętajcie, że musi być dobrze słone i dobrze pikantne, bo w innym przypadku w połączeniu z bezsmakowym białkiem będzie mdłe...


... masa gotowa, można ładować! w zagłębienia białek ;) dekorujcie jak chcecie, tymczasem ja poutykałam w białkowe dziury i do lodówki... impreza jutro, więc się "przegryzą" 
"wielkie dzięki" mojej Mamci <3 za karkołomne obieranie jaj, w zamian przygotowałam dla Niej zestaw:



...smacznego moje drogie Czytelniczki i Czytelnicy ;) jutro wpisu nie będzie, bo będę konsumować w/w plus najlepszy na świecie tort bezowy mojej Aneci :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz